Firma założona w 1921 roku we Frankfurcie nad Menem przez Maxa Brauna. Głównym obszarem działalności jest projektowanie, opracowywanie i produkcja małych urządzeń elektrycznych. Marka stanowi od 2005 roku własność Procter & Gamble.
Obecnie tematem przewodnim marki Braun jest „Siła czystości formy”. Hasło to ma swoje korzenie w ponad pięćdziesięcioletniej historii nowoczesnego wzornictwa. Począwszy od roku 1955, Fritz Eichler i Dieter Rams z firmy Braun wyznaczali pionierski kierunek w dziedzinie wzornictwa. Efektem było wprowadzenie do życia codziennego produktów opartych na zasadach „dobrego wzornictwa”. Z całą pewnością wygląd produktów i technologie stosowane przez firmę Braun ewoluowały na przestrzeni minionych dziesięcioleci, ale jej podstawowe wartości – funkcjonalność, jakość i estetyka – są obecnie równie istotne, jak 55 lat temu, gdy narodziła się marka Braun.
W firmie Braun ostatnie słowo należy do konsumentów! Ich nawyki, potrzeby, pragnienia i wizje przyszłości mają kluczowe znaczenie w pracy firmy. To właśnie konsumenci definiują kryteria „doskonałości”. Z tego względu w centrum procesu rozwoju produktu znajdują się konsumenci: to oni uczestniczą w tym procesie od początku do końca.